dimarts, 22 de febrer del 2011

Anem de Firetes 1

Ahir varem estar al Fòrum Gastronòmic de Girona. A la última edició no hi vàrem poder anar, ja que teniem els dos grans de casa amb la varicel·la, i ja se sap que llavors toca repòs i reclusió. Però aquest any si que ens hi vem poder escapar i vam passar un dia molt interessant i divertit. Vem arribar cap a les 12; ja vem aplicar el seny només arribar aparcant una mica més lluny, per evitar donar voltes i voltes buscant un forat on deixar el cotxe, i ja que feia un dia molt assoleiat, vem anar cap al recinte tot fent un passeig matinal que ja es va posar molt bé i ens anunciava un gran dia. Us he de reconèixer, que la meva predisposició per anar-hi no era cap meravella, la veritat és que amb tres criatures, hem de fer uns muntatges d'horaris, cangurs i "iaies" que a vegades fa que et qüestionis la viabilitat d'anar als llocs; però ara ja hi érem...
Només entrar, ja vem trobar-nos a uns amics que feia dies voliem quedar, però no trobàvem el dia, així que va ser l'excusa perfecta; el meu primer pensament va ser: què bé, comencem la jornada amb un cop de sort! Però la sort tot just començava...De l'un a l'altre i de l'altre a l'un, ens anàvem trobant gent molt diversa, bé, de fet, portàvem dues hores a dins del recinte i no havíem pogut fer ni tres passes: ara ens trobem un aquí i ens expliquem les novetats, ara els altres allà i comentem el discurs del Ferran Adrià de primera hora (que ens vem perdre per què com ja us he comentat, amb tres criatures no és fàcil acomplir horaris, i sobretot matiners...), o un proveïdor de vins que et vol fer tastar totes les novetats.
Després del dia d'ahir, us he de reconèixer que les meves "mandres" o reticències per anar al fòrum van desaparèixer, i ja tinc ganes de buscar quina serà la nova cita per repetir.....I us explico el per què: jo fa tot just 3 anys que em dedico plenament a aquest món (abans exercia de psicòloga infantil i feia classes per adults); i és un món en el que hi ha tantes coses per conèixer i tastar, que no te n'adones fins que t'hi fiques. Fins ahir, tot just jo anava com peix fora de l'aigua, entomant tot el que m'envoltava i intentant absorvir-ho el més ràpidament possible. Ahir, per fi, em vaig sentir com a casa. Amb això no vull dir que ja ho sé tot, ni parlar-ne !!!!! Em sembla que no en sabré mai prou, sempre hi ha novetats i coses per descobrir, però si que vaig poder començar a identificar, a relacionar, a conèixer i sobretot reconèixer moltes coses i persones, i això et fa sentir com a casa.
Moltes vegades es parla del món de la cuina, com un món ple d'enveges i rivalitats, d'enganys i perills; Doncs no !!! Si més no, sota el meu prisma i les meves sensacions, el món de la cuina és molt més familiar, acollidor i solidari, del que molts altres ho són. Tots lluitem pel mateix: sobreviure fent el que més ens agrada i ensenyant a tot el món, que la cuina és un art (amb moltes i diferents maneres d'expressar-ho). I quan vius i formes part d'això, és fantàstic.
Així que lluny d'explicar-vos les novetats en vins, caves, productes de menjar o utensilis de cuina, que també hi eren, i molt bons per cert; el que el Fòrum ahir em va aportar és nova energia i ganes de fer coses. No sé si en Pep i en Jaume pretenien aquest objectiu quan planejaven el Fòrum (segurament no), però això és el que a mi m'ha aportat i volia compartir-ho amb tots vosalrtes, ja que la resta segur que es podrà consultar per internet i altres mitjans.
Molta sort i fins a la propera !!!
Laia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada