divendres, 5 d’agost del 2011

la tomaquera que venia del fred, versió 3

Els que teniu la santa paciència de llegir les bestieses que escric us direu: “ja és el tercer article que escriu sobre la tomaquera de l’hivern”, doncs si ho heu pensat, doneu un cop d’ull a la tomaquera independent que avui us porto en fotografia:





Només fa 2’80 d’alçada i jo com veieu en directe, ni de bon tros estic a l’alçada.
La veritat és que la planta hauria d’haver estat més ben tutelada, com no ho he fet, en dosis mínimes, ha començat a créixer sense mesura i segurament per això fa uns tomàquets microscòpics, de tamany, i de gust bo i un xic àcid, no sóc economista però no puc evitar una comparació irònica entre la tomaquera i la situació econòmica d’aquest lamentable país que en diuen les Espanyes i del que ens agradi o no en formem part.
Aquesta tomaquera és victima d’una bombolla que sense voler he creat jo i ara quan toqui sostre, que no trigarà, hauré d’arrancar i segurament m’emportaré per davant moltes expectatives sobre la qualitat i preu dels tomàquets, això si, deixaré ben fomuts a tota mena d’especuladors que practicaven el seu esport favorit amb els futuribles resultats de la meva tomaquera.
A tv3, paradigma de les bones noticies (je je) no han comentat el batibull de les bosses sobre l’especulació de futuribles de la meva tomaquera, però si estava en boca de tothom, inclús l’agència Moody’s l’ha qualificat amb moltes A i molts signes de +.
Era una aposta segura i vaig i en un rampell d’estat de gràcia, poca els hi ha fet a ells, l’arrenco i em quedo a les mans una tomaquera que havia fet tomàquets que venien del fred, eren petits i àcids però mig món es barallava per obternir-ne i jo no sols no en donava ni un sinó que l’he arrencat.
He fet plegar de cop totes les famoses agències de qualificació de deute dels USA i han entrat en fallida, l’Euro s’ha recuperat i els especuladors ara canvien de producte i se’n van a especular sobre la patata del Bufet que aquest any no pinta gaire bé i es pagarà molt cara (això és mentida pels especuladors, es creuen qualsevol rumor).
Ja em veig els agents de Bolsa amb americana, corbata i sabates lluentes amb el “pinganillo” penjant i enfangats fins el coll enmig dels camps xops, ho han dit les notícies: on ha plogut? doncs al nordest de les Catalunyes on els camps de patates del Bufet han de ser comprovats per valorar l’estat de la collita.
I mentres anem teoritzant sobre els futuribles d’aquesta tomaquera va passant aquest mes d’Agost farcit de rossinyols, ceps, llengües de bou, alguna trompeta i aviat algun rovellonet, no tindrem estiu però la temporada de bolets arriba molt d’hora, els especuladors no ho sabien i els preus seran bons i més aviat a la baixa ja que hi ha molta quantitat de bolets que està arribant al mercat…i s’han de cuinar, no?.
Bon estiu
Ignasi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada