dimarts, 12 d’abril del 2011

Barcelonades.....

Es diu molt a la comarca d'Osona quan es baixa a la capital a fer estralls sobretot gastronòmics de dir ...he fet una barcelonada, volguent dir m'he passat; nosatres ho diem d'aquesta altra manera. Ens havien convidat els amics del Saüc, l'Anna i el Xavier Franco, a la inauguració de la seva nova seu dins l'hotel Ohla a Via Layetana, 49. Els detalls jo ja els deixo pels periodistes fent cròniques que és la seva feina i a més a més ho fan més bé que jo. Jo en volia parlar, més que res, d'una trobada singular de cuiners per fer costat a l'amic Xavier en el dia que es vestia d'estreno. Quan tens bons amics a la professió es nota molt i ell va ser capaç de reunir tota una "tropa" de cuiners en el que sortosament ens hi trobabem la Laia, el Ton (el meu fill petit) i jo que si s'hagués de pagar en cèntims seria un tema milionari. Erem pocs, 60 0 70 persones, però la suma d'estrelles era esfereidora i dic estrelles perquè malgrat tot, s'ha convertit en un barem entenidor per tothom i així estalviem adjectius innecessaris. Deia una periodista d'un diari important que feia temps que no assistia a una trobada lúdica amb una concentració de cuiners tant imponent, i que voleu que us digui en altres rams, el que són falsetats i hipocresies no és el cas del món hostaler d'alt standing que en defuig fins unes cotes mínimes, però molt mínimes. Les categories les posen els altres perquè les persones que ocupen els llocs capdavanters de casa nostra són de carn i ossos com nosaltres i no hi ha divinitats per enlloc. Poguer-vos transmetre aquesta sensació forma part del meu desig de que tothom sàpiga com som per dins, ja ha passat a la història aquells que explicaven batalletes per fer dentetes, ara s'imposa el col·leguisme i la franquesa. Jo en vaig sentir molts deixos de sinceritat, som un col.lectiu que crec que té ganes d'expressar, d'explicar, de cuinar. Gràcies Xavier, ets amic dels teus amics, tens un local que s'ha de visitar, creieu-me, t'agraïm la teva invitació i la possibilitat de poder-te acompanyar amb la resta de convidats en un dia molt important per a tu. Amic. Ignasi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada