dimecres, 13 d’abril del 2011

La carta de vins. Continuació

D'avui si que no passa que us explico una cosa que fa dies em ronda. Dies enrera us vaig escriure un post explicant-vos com m'estava costant canviar la carta de vins, de com saber quins vins posar i quins no, els criteris que havia d'utilitzar, etc...........doncs..... ja la tinc feta !!!!!! I dic feta, no pas acabada per què ja he descobert que no l'acabaré mai, ja que sempre aniré coneixent nous vins i noves propostes per introduir i presentar-vos; diuen que cada dia has d'aprendre alguna cosa, i quan ho has fet, ja te'n pots anar a dormir....doncs jo avui ja hi puc anar !!!!! (de fet m'aniria bé, ja que aquesta nit el Ton, el petit de casa, ha decidit estar de "juerga nocturna") bé, no despistem i anem al tema: avui he après que una carta de vins no l'acabes de fer mai !!!! és una cosa viva i en constant evolució, com les persones. La carta de vins, segueix el mateix camí que la persona que la gestiona, és a dir, si ets inquiet i vas coneixent coses i tastes i aprens, la teva carta de vins creix i madura, per tant no serà mai la mateixa, l'aniràs actualitzant i adaptant a tu a cada moment. Tal i com ja vaig explicar a l'antic post, un mateix vi, en un moment donat i puntual et pot semblar esplèndit i decideixes posar-lo a la carta, ja que consideres que encaixa fantàsticament amb tu, i al cap d'un temps, quan el tornes a provar, descobreixes que ja no et diu el mateix, i potser ja és el moment de donar-lo de baixa de la carta. O a l'inrevés, que també pot passar. Doncs això és el que he fet, he afegit alguns vins; alguns he de reconèixer que no els hem pogut provar encara (però prometo que ho faré...), i el que m'ha acabat de convèncer ha set el conèixer el celler, la manera en com treballen la vinya, la varietal que utilitzen (arraigada a la terra i autòctona del país); altres els hem tastat i ens han convençut per si sols. Ademés, com que hem fet la nova pàgina web i tenim penjada un format reduït de la carta de vins, al reduir-la i resumir-la, ens n'hem adonat que està una mica descompensada, hi ha DO's amb poques referències i DO's que en falten. A vegades, fer un recopilatori o un resum, serveix per tenir una visió global i veure'n les incongruències; per què si només fas cas a les individualitats, perds la visió de conjunt, necessària per donar sentit global a la carta de vins. Així que ens posem mans a la feina per donar el sentit global que volem a la nostra carta i acabar d'arrodonir-la. Avui no ve al cas de parlar-vos de cap vi en especial, només volia fer-vos cinc cèntims i la continuació de l'antic post (potser alguns vàreu quedar preocupats pels meus dubtes i volia tranquilitzar-vos....); però un altre dia si que tinc alguns vins dels que m'agradaria parlar-vos, per què crec que val la pena de conèixer i reconèixer el valor que tenen. Ja veieu, aquest món del vi és un món que anirem explorant junts, us aniré explicant les meves evolucions i descobriments; també s'accepten suggeriments i propostes, que de totes bandes se n'apren, ok? Bé, i em sembla que ara sí que un cop totes les criatures són a dormir i us he escrit una miqueta el que em passa pel cap, em toca la retirada a mi també, aviam si aquesta nit el Ton decideix que podem descansar una miqueta més que ahir. Bona nit. Laia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada