dilluns, 4 d’abril del 2011

Fa caloreta una mica fora de lloc....

Ja ha arrivat l'estiu també a Cantonigròs, aquí aquestes calors fan una certa po i us diré perqué: La nevada tardana que jo he vist al poble data del 8 de maig, la gent d'aquí no planta res fins a Sant Isidre que es el 15 de maig i fins aquestes dates no floreixen els roures i els faigs que de sobres saben que han de ser els darrers a florir perqué no els enganxi el toro. La mare natura ja sap el que fa.... Que vol dir aixó? doncs que estem en risc que es canvii l'anticicló i que ens envaeixi una corrent d'aire fred polar i s'en vagi tot a can Pistraus per alguna gelada tardana com l'any pasat. Per suposat que no es el primer any que pasa, no patiu que no caure en el parany interessat de l'escalfament global, ja que aixó ha pasat tota la vida i be els avis ens ho recorden. Si fa massa calor les humitats d'aquets darrers dies desapareixeran i no deixaran crèixer els bolets que estem esperant i que es fan de pregar, múrgules, moixernons i camasecs ja fan delir a mes d'un per tastar-los a casa. un remenat de múrgules, una truita de moixernons, un fricandó amb camasecs.... se'ns fa la boca aigua....eh? Ara canviant de tema, tranquils que no parlaré de les municipals, sino d'en Josep Sabaté. Forner d'ofici els avatars de la vida l'han dut a ser un "free lance" (anar per lliure) de la seva feina i aquest senyor es dedica a ensenyar a fer pa ecológic per escoles, cuines, restaurants, botigues etc... poder alguns dels que em llegiu ja el conneixereu, a mi em va sembla una persona amb una autoritat en la matéria fantástica. A l'Empordà l'anomenen en Josep "el que fa pa" bon sobrenom ja que com que ara per ara cada dia es mes dificil fer pa de veritat doncs una persona que en fa se l'anomena així i a mi em sembla d'una categoría molt gran que et poguin conneixer per el teu ofici.... l'Ignasi, aquell que fa cuina, ostres !! com m'agradaria que diguessin aixó de mi, com que encara no m'ho diuen vol dir que necesito més anys d'ofici per guanyar-me aquest sobrenom que gairebé es millor que quansevol estrelleta que em caigués per el cap (també seria benvinguda, no us penseu). Total que en Josep que m'ha d'ensenyar la filosofía i l'aprenentatge del món del pa ecológic i a més ho adaptará als meus horaris i la meva maquinària, sort que tenim el forn de llenya que ja tinc molt de guanyat. El dia que va venir a casa per concretar els detalls del curs de dos dies que ens donará a l'Anna i a mi, ja em va pasar l'informació de dos molins de farines ecológiques, de productors de carns també ecológiques, de varies variants de postres que estic fent, em va donar pans fets per ell, masses mare per fe pa i en dues hores va ser tant atepeïd el seu discurs que, tonto de mi, no ho vaig ni grabar ni escriure, ja ho atraparé quan torni i us en faré cinc céntims. Un "paio" molt apasionant, de veritat. Gràcies al Pep Nogué per presentar-me al Josep. Insisteixo a que us mireu la web, www.calignasi.com ens falten a la Laia i a mi mateix opinions forànies del que voldrieu trobar o que us sobra de la web, us esperem !! Bona setmana Ignasi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada